Training Professioneel Telefoneren
Een goed visitekaartje maakt dat u professioneel overkomt.
Hoe presenteert u zich via de telefoon?
De telefoon goed opnemen is belangrijk voor het imago van uw organisatie.
Om uw medewerkers professioneel te laten telefoneren is een telefoontraining geen weggegooid geld. Een goed gesprek duurt vaak minder lang en verbeterd de relatie tussen u en de klant. De training verdient zich echt terug.
In de training geven wij aandacht aan de volgende punten:
- De etiquette bij telefoneren.
- Professioneel doorverbinden en alles was daarbij hoort.
- Effectief stemgebruik om vriendelijk en daadkrachtig over te komen.
- Afbreken van gesprekken, zonder onvriendelijk te zijn.
- Vraagtechnieken gebruiken om de echte behoefte van de opbeller te weten te komen.
- Regie in het gesprek houden door een structuur aan te leren.
- Positief en oplossend te denken en communiceren.
- Concrete afspraken maken.
- ‘Neen’ verkopen op een klantgerichte manier.
- Omgaan met klachten, zodat de klant zich gehoord voelt
Dit allemaal met als doel de beller:
- Alle aandacht te geven die hij vraagt.
- Een goed antwoord te geven waar bij mee verder kan.
- Een goed gevoel te geven ook als er is opgehangen.
De groepsgrootte is maximaal 8 personen.
Duur van de training: 1 dag gevolgd door een praktijksessie van 1,5 uur met opgenomen telefoongesprekken.